Jak do těla přirozeně doplnit chybějící kolagen?

Kolagen je pro váš organismus mimořádně důležitou látkou. Proč, ze kterých zdrojů se získává a jak ho nejlépe přirozeně doplníte? To vše se dozvíte z následujících řádků. Pohodlně se usaďte, dejte si třeba šálek voňavé kávičky, začínáme.

Co je to kolagen

Kolagen je ve vodě nerozpustnou bílkovinou, která tvoří základní stavební hmotu pojivových tkání vašeho organismu. Až 90 % veškerého kolagenu zastupuje typ I, který je přítomen v kůži, šlachách, kostech a vazivu.

Kolagen se stará především o pružnost těchto tkání. To se projevuje zejména na pokožce, která díky dostatku této látky vyhlíží mladistvě a svěže. Stejně tak kolagen zajišťuje pevnost šlach, svalů a vazů. Úbytek naopak vede ke snížené pohyblivosti a bolesti kloubů.

Jak můžete přirozeně doplnit chybějící kolagen?

Doplnit ho nejsnáze můžete stravou. Přirozeně se nachází v té živočišné, v tomto směru tak mají vegetariáni poněkud smůlu. Které zdroje kolagenu patří mezi nejvýznamnější?

  1. Poctivý vývar

Polévka je grunt, zastávaly jasný názor naše babičky. A souhlasí s nimi i novodobí odborníci na výživu a lékaři. Právě poctivý vývar z kostí je vynikajícím zdrojem kolagenu.

Vařením se tato složka uvolní do vody, čímž vznikne gelovitý vývar, který představuje skvělou volbu pro doplnění kolagenu. Výhodou je, že takový vývar je poměrně jednoduchý na přípravu a není ani drahý.

  1. Ryby a mořské plody

Exoticky vyhlížející poživatiny si mnoho z nás dopřává hlavně na cestách do vzdálených končin. Je to ale škoda. Ryby a mořské plody jsou rovněž vynikajícím zdrojem kolagenu.

Zařadit byste je tak měli i na běžný „středoevropský“ jídelníček. Na talíř si dejte hlavně tučnější mořské ryby, jako je třeba losos nebo tuňák. A pozor, pokud vám to nevadí, určitě nevyhazujte kůži. Právě ta je nejbohatším zdrojem kolagenu.

  1. Vajíčka

Vajíčka byla dlouhou dobu ve výživě spíše „strašákem“ a lékaři v obavě o zdraví radili konzumaci nejvýše dvou žloutků týdně. Medicína však dospěla k závěru, že cholesterol v potravě nezvyšuje cholesterol v krvi a vajíčka tak byla „omilostněna“.

Zejména bílky jsou dnes považovány za velmi kvalitní zdroj bílkovin a pravidelnou konzumací si tak zajistíte kvalitní přísun kolagenu.

  1. Potraviny bohaté na síru

Kolagen rostlinného původu neexistuje. Některé potraviny z rostlinné říše však jeho přirozenou produkci podpořit mohou.

Patří sem zejména ty, které jsou bohaté na síru. To je třeba cibule, česnek, ale i brokolice. Ty je vhodné kombinovat se živočišnými zdroji, jako je hovězí nebo drůbeží maso, ale také vzpomenutá vajíčka nebo mléčné výrobky.

  1. Mléčné výrobky

Pokud chcete svému tělu dopřát kolagen, rozhodně byste do své stravy měli v pravidelné míře zařadit i nejrůznější mléčné výrobky včetně sýrů.

Pravidelná konzumace kefírů, jogurtů nebo tvarohu, nebo třeba samotného mléka vám navíc dodá potřebnou porci vápníku. A ten v kombinaci s kolagenem uvítají vaše klouby, které se často už po 40. narozeninách začínají nepříjemně „hlásit“.

Zdrojem kolagenu jsou také doplňky stravy

Nevíte si rady se svou životosprávou? To, co konzumujete, na pokrytí dostatku kolagenu jednoduše nestačí? Spolehněte se na doplňky stravy a vyzkoušejte Beauty Drink WETYZO, který obsahuje kolagen a vitamínový komplex pro zdraví pleti, vlasů a nehtů. Beauty Drink vám každý den doplní potřebnou dávku kolagenu, a podpoří tak krásný vzhled vaší pokožky. Ta bude díky němu krásná, jemná a bez vrásek. Beauty Drink WETYZO najdete pouze u nás!

 


Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení